Corona
Bij ons staan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van onze patiënten, medewerkers, klanten en de omgeving op nummer één tijdens deze Corona-crisis. Ondanks de uitbraak van het Coronavirus proberen wij alle diergeneeskundige zorg zoveel mogelijk te blijven verlenen. Wel nemen we extra maatregelen met betrekking tot het Coronavirus.
De verspreiding van het virus gaan we maar op één manier tegen - door samen te werken. Hier heeft iedereen een rol in. Als dierenartsen hebben we een cruciale rol om de volksgezondheid te beschermen via diergeneeskunde. We hebben verschillende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat we de beste zorg aan dieren kunnen blijven geven, terwijl onze medewerkers veilig kunnen werken.
De Corona-pandemie is voor iedereen heel vervelend. We doen ons uiterste best om u en uw dier zo goed mogelijk te helpen. Zoals altijd. U kunt dus gewoon een afspraak bij ons maken.
Wat doen wij om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan?
We hebben verschillende maatregelen getroffen om onze medewerkers veilig te laten werken. Zo kunnen dieren de noodzakelijke zorg krijgen waar ze recht op hebben. Denk hierbij aan:
- Medewerkers met griep en/of verkoudheidsverschijnselen blijven thuis.
- Waar mogelijk helpen we u telefonisch of per mail.
- Zoals altijd houden we ons aan zeer strenge hygiënische richtlijnen. De kliniek wordt goed schoongemaakt en gedesinfecteerd.
- Richtlijnen voor interacties met huisdiereigenaren zijn met onze medewerkers gedeeld, zo helpen onze teams om veilige afstanden te bewaren.
- Betalingen gaan zoveel mogelijk contactloos.
- We werken uitsluitend op afspraak
We vragen uw medewerking voor de punten hierboven.
Wat we van u vragen:
- Per dier mag er maximaal één begeleider mee, overige familieleden vragen we om buiten te wachten.
- De begeleidende eigenaar moet vrij zijn van klachten zoals hoesten, keelpijn, neusverkoudheid of koorts.
- Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Laat dan iemand anders met uw dier langskomen of bel de afspraak af. Wij rekenen hier geen kosten voor.
- Komt u voer of medicatie halen? Bel dan vooraf, dan zetten we het klaar.
- Omdat we willen voorkomen dat er veel mensen tegelijk in de kliniek zijn, zullen we u bij het maken van uw afspraak informeren over de richtlijnen van het wachten.
- Het kan zijn dat we u vragen om buiten of in de auto te wachten.
- Beperk het contact met ons team tot wat noodzakelijk is.
Volg de richtlijnen van de overheid:
- geef geen hand
- nies in de elleboog
- blijf minimaal op 1,5 meter afstand van elkaar
Heeft de dierenkliniek aangepaste openingstijden?
Nee, De openingstijden van onze kliniek vindt u hier. Mochten de openingstijden aangepast worden, dan zorgen we dat de website up-to-date is.
Wat moet ik doen als ik voer of medicijnen moet kopen?
U kunt nog steeds bij ons terecht voor voer, medicijnen en supplementen. Wel raden we aan om van tevoren even te bellen, dan leggen we uw bestelling klaar en kunt u zo snel mogelijk weer met uw bestelling naar huis.
Kan ik met mijn huisdier naar de dierenarts gaan als ik besmet ben met het Coronavirus COVID-19?
Als u besmet bent met COVID-19, of als er vermoed wordt dat u besmet bent, kom dan niet zelf naar de dierenarts, maar laat iemand anders die niet besmet is of in quarantaine is uw dier langsbrengen. Neem ook vooraf contact met ons op, zodat we met u mee kunnen denken en goed op de hoogte zijn van de situatie. Zo kan ons team de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en uw dier veilig behandelen.
Bedankt voor uw medewerking
Wij zijn er voor u en uw huisdier. Alvast bedankt voor uw geduld en medewerking. Samen slaan we ons zo goed mogelijk door deze crisis heen, waarbij het welzijn van mens en dier voorop staat.
Bedankt aan iedereen die ons een hart onder de riem heeft gestoken. Een compliment of een bedankje aan de teams die voor uw dieren zorgen raken ons dieper dan u misschien denkt.
Team Malpertuus